Európska komisia predstavila v máji 2015 podrobné plány na vybudovanie jednotného digitálneho trhu (DSM – Digital Single Market). Cieľom je odstrániť regulačné obmedzenia a vytvoriť z 28 vnútroštátnych trhov len jeden. Plne fungujúci jednotný digitálny trh by mohol priniesť do nášho európskeho hospodárstva obrat 415 miliárd EUR ročne a vytvoriť stovky tisíc nových pracovných miest. Pre slovenské firmy, ktoré chcú prežiť a vyťažiť z jednotného digitálneho trhu maximum, je digitálna transformácia ich podnikania nevyhnutná.
V prvej polovici roku 2016 bol ITAS organizátorom jedinečného projektu ITAS Slovak Digital Single Market Roadshow, ktorý nadväzoval na túto aktivitu Európskej komisie a zúčastneným firmám priblížil stratégiu jednotného digitálneho trhu Európskej únie (DSM) a objasnil nevyhnutnosť digitálnej transformácie slovenských firiem. Roadshow sa konala šiestich mestách v rámci celej Slovenskej republiky – Bratislava, Nitra, Žilina, Banská Bystrica, Košice a Poprad.
Cieľom podujatia bolo pomôcť firmám nájsť konkrétne riešenia – ponuka partnerov pre samotný vstup do DSM a tak využiť inovácie a IKT pre rozvoj svojho podnikania, zefektívnenie procesov, zvýšenie produktivity a expanziu na zahraničné trhy. ITAS, v spolupráci so Združením podnikateľov Slovenska a profesnými združeniami, zabezpečil kvalitný výber pozvaných hostí v jednotlivých regiónoch.
Program roadshow bol zameraný na tieto kľúčové oblasti:
Prezentácia produktov
Optimalizácia procesov
Udržateľnosť riešení
PODUJATIE BOLO REALIZOVANÉ ZDARMA PRE MAJITEĽOV A RIADITEĽOV FIRIEM.
Viac informácií o projekte nájdete na web stránke www.dsmroadshow.sk.