Anasoft
Klient: LUNYS

Inteligentná intralogistika a dynamické riadenie skladu

Klient
LUNYS
Odvetvie trhu
Veľkoobchod a maloobchod
Typ Riešenia
Platformové služby (SAP,
Oracle,
Microsoft,
Open Source...)
Rok realizácie
2017
Dĺžka realizácie
6 mesiacov
Klient
LUNYS
Odvetvie trhu
Veľkoobchod a maloobchod
Typ Riešenia
Platformové služby (SAP, Oracle, Microsoft, Open Source...)
Rok realizácie
2017
Dĺžka realizácie
6 mesiacov
01.

Zadanie

Obchodno-distribučná spoločnosť LUNYS zaoberajúca sa dovozom a distribúciou čerstvého ovocia, zeleniny a iného potravinového tovaru v rámci celého Slovenska rýchlo expandovala. „Pochopili sme, že existujúce procesy skladovania a vychystávania tovaru sú už ďalej neudržateľné. Kapacita skladov aj ľudského potenciálu bola využitá na 100 percent,“ uvádza Rudolf Gavlas, zástupca riaditeľa spoločnosti LUNYS. Spoločnosť sa rozhodla pre digitalizáciu a automatizáciu, čím by došlo k optimalizácii súčasných procesov, čo by jej následne umožnilo kontinuálne prijímanie nových klientov ako aj rozširovanie portfólia ponúkaného tovaru.

 

Cieľom projektu bolo:

  • rozšírenie výrobného potenciálu,
  • eliminácia chybovosti pri vychystávaní objednávok v sklade a pri expedícii tovaru,
  • optimalizácia materiálových tokov,
  • dynamické riadenie prípravy vychystávania objednávok.
02.

Riešenie

Digitalizácia a automatizácia

Spoločnosť LUNYS sa rozhodla pri digitalizáciu a automatizáciu procesov Smart Industry riešením EMANS od spoločnosti ANASOFT. „Podstatou riešenia bolo, že sa v sklade už nebudú pohybovať operátori s prepravkami plnými tovaru, ale že rozhýbeme samotný tovar. Základom bolo vytvorenie viacerých vychystávacích pracovísk s jedným operátorom a dopravníkový pás, ktorý medzi pracoviskami premiestňuje prepravky. Takéto riešenie je však možné len vďaka digitalizácii celého procesu vychystávania prepraviek,“ objasňuje inteligentne logistické riešenie Peter Bilik, Smart Industry solution designer spoločnosti ANASOFT.

Umelá inteligencia a digitálne dvojča

Digitalizácia skladu umožňuje využívať kyberneticko-fyzikálny systém, ktorý prepája fyzické objekty a prostredie vychystávacích pracovísk, dopravníkového pásu a prepraviek s tovarom s ich digitálnymi dvojčatami vo virtuálnom prostredí riadiaceho Smart Industry systému EMANS. Interkonektivita a interoperabilita priemyselného internetu vecí (IIoT) a digitálneho dvojčaťa spolu s digitalizáciou podnikových procesov umožňujú vzájomnú komunikáciu jednotlivých objektov výrobnej prevádzky.
Systém EMANS autonómne riadi jednotlivé operácie prípravy a vychystávania objednávok v reálnom čase na základe vzájomnej prepojenosti jednotlivých zložiek a ich virtualizácii formou digitálneho dvojčaťa. „Samotné rozhodovanie vykonávajú autonómne algoritmy, ktoré sú schopné v reálnom čase spracovávať obrovské množstvo vstupujúcich faktorov, čo nahrádza ľudský činiteľ s limitovanými kognitívnymi schopnosťami. Môžeme preto hovoriť o využití prvkov umelej inteligencie v rámci inteligentného riadenia logistiky v spoločnosti LUNYS,“ potvrdzuje Peter Bílik.

Riešenie:

a) Implementácia Smart Industry riadiaceho systému EMANS
b) Zavedenie priemyslového internetu vecí (IIoT)
c) Využitie technológie digitálneho dvojčaťa
d) Decentralizovaná architektúra
e) Integrácia podnikových systémov
f) Nasadenie inteligentných algoritmov pre operatívne vychystávanie

03.

Výsledok

„Po úprave procesov, zmene technológie a nasadení systému EMANS došlo k reálnemu zlepšeniu produktivity práce a k radikálnej úspore. Tovar vychystáva v súčasnosti 10 operátorov v rozmedzí ôsmich až desiatich hodín. Predtým by sme na takýto objem objednávok potrebovali takmer 30 operátorov,“ vysvetľuje Rudolf Gavlas. Okrem rozšírenia dennej kapacity objednávok zo 40-tich na 50 ton a poklesu časového rozmedzia nutného na ich prípravu sa zavedením Smart Industry riešenia EMANS podarilo podniku dosiahnuť takmer nulové množstvo zákazníckych reklamácii.
V rámci zveľaďovania služieb pre svojich klientov sa LUNYS rozhodol inovovať aj samotnú expedíciu. Po novom budú šoféri disponovať tabletmi s digitalizovanými dodacími listami a klienti ich po odsúhlasení podpisujú digitálnym podpisom prostredníctvom aplikácie SIGNATUS od spoločnosti ANASOFT. Údaje na dodacom liste je možné voľne upravovať, napríklad pri zmenách na poslednú chvíľu alebo pri vrátení nepoužitého tovaru, pričom tieto údaje sa automaticky aktualizujú do účtovného systému podniku, ktorý následne automaticky vygeneruje a odošle faktúru zákazníkovi priamo na email.
Výsledok riešenia:
1) 24% zvýšenie objemu objednávok,
2) 67% redukcia nesprávne expedovaných objednávok,
3) Nárast efektivity procesov automatizáciou vychystávacieho procesu,
4) Dematerializácia pracovných postupov,
5) Automatizácia dátového toku,
6) Optimalizácia prevádzkových nákladov a ľudských zdrojov.

Inteligentná intralogistika a dynamické riadenie skladu

24%
zvýšenie objemu objednávok
50%
zníženie potrebných operátorv
67%
redukcia nesprávne expedovaných objednávok

Ste členom ITAS a nemáte tu svoju Case study?

Dajte nám o tom vedieť, ozveme sa vám a spoločne ju na web doplníme.

Napíšte nám.

Ste zákazník a nenašli ste, čo ste hľadali?

Dajte nám vedieť a pomôžeme vám dodať tú správnu Case study od našich členov.

Napíšte nám

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies

Používate zastaralý prehliadač. Môžete si ho aktualizovať na tejto stránke.